Internetowy świat

 

 

Każdy z nas przebywa w tym świecie większość swojego czasu. Piszemy ze znajomymi, którzy mieszkają obok. Dodajemy zdjęcie na Instagram. Pytamy znajomych o plan lekcji na przerwie, zamiast porozmawiać twarzą w twarz. Na Facebooku ustawiamy status w związku, by pochwalić się, że nie jesteśmy już Forever Alone. Na Snapie pokazujemy jak upiliśmy się na melanżu u znajomego, którego nawet nie znamy. Po co mamy myśleć, skoro każda odpowiedź jest w ,,Wujku Google’’, zaś Wikipedia jest naszą psiapsiółką, dzięki której najgorsi uczniowie wyciągają się na dwóję. Internetowe czaty, w których możemy poznać ludzi. Zakochać się na odległość. Bo po co ci szukać przyjaciół wokół siebie. Pod nosem możesz mieć kogoś cudownego, a ty patrzysz w plastikowy ekran.

        Przenieśmy się kilkanaście lat wcześniej….

Taka duża różnica w społeczeństwie, a tak mały okres czasu.

Rok 2005

Budził cię nie budzik w telefonie, a normalny zegarek ze wskazówkami. Pamiętam to. Miałam taki czerwony. Był strasznie głośny. Kiedy czegoś nie wiedziałam, lub chodziło o odrabianie lekcji – zawsze szukałam w książkach. W sumie nadal to robię, bo mam ich w domu mnóstwo.

ks

zwg

Moją ulubioną zabawą nie było siedzenie przed komputerem, bo jedyne co na nim było to TheSims (nie 3, nie 4, nie 2, lecz 1), a w Internecie NK. Uwielbiałam siedzieć na dworze. Kochałam piaskownice. A kiedy czegoś mi zabrakło do zabawy było to ,,na niby’’. Nasze wyobraźnie pracowały jak szalone, teraz już coraz mniej jesteśmy kreatywni.
plac

Mam dla was pewne zadanie. Wyobraźcie sobie, że w ręku przed sobą trzymacie jabłko. Teraz ugryźcie je. Czujecie smak jabłka? To znaczy, że wasza wyobraźnia nie jest taka zła.

 

A czy wiecie co to jest?

tv

Tak to stary telewizor. Na którym było 2 kanały. TVP 1 i TVP 2, potem się to zmieniło aż do 7 kanałów. (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TV 4, POLSAT, TVN, TVPuls)

Teraz dostępnych jest masa kanałów dochodząca nawet do kilku tysięcy.

 

Telefon bez którego nikt się nie może obejść. Na początku były tylko telefony stacjonarne. A gdy ktoś wychodził z domu nie mógł odebrać, lecz zadzwonić zawsze z budki telefonicznej. Numer miało się do każdego z wielkiej książki telefonicznej.

ksiazka tel tell

Po pewnym czasie zaczęły się pojawiać pierwsze telefony komórkowe. Nie były dość lekkie…

tel2

 

One zmieniły się  w       kom naszą ukochaną    Nokię.

 

 

 

 

 

A ona po wielu zmianach w obecny telefon.

kom2

 

 

 

 

 

 

 

Moim zdaniem kiedyś było lepiej. Ludzie mieli większą kreatywność. Ale technologia, zawsze będzie szła do przodu, a za niedługo nawet nasze najnowsze Smartfony będą już starociem.

Na koniec chcę wam pokazać obrazek, który zawsze mnie bawi. Facebook na starej Nokii.

 

nokia

 

Paulina Jedlińska

Skomentuj

