,, Prosta kartka okolicznościowa

     ,, Prosta kartka okolicznościowa ”

     Kalendarze wypełniają się kolejny okazjami do świętowania. Z czasem brakuje pomysłów lub funduszy na prezenty, albo zwyczajnie chcemy podarować coś innego niż zwykle. Dobrym rozwiązaniem jest samodzielne wykonanie prezentu ewentualnie kartki z życzeniami. Obdarowana osoba ma wówczas pewność, że to podarunek prosto z serca.

      W dzisiejszym wpisie chciałabym Wam pokazać jak niewiele trzeba do samodzielnego przygotowania prostej kartki okolicznościowej. Wystarczy strona z bloku, klej i kawałek brystolu. W moim odczuciu najłatwiej przygotowuje się kartki na bazie kwadratu i z taką propozycją przychodzę do Was dzisiaj.

P2221080_Fotor.jpg

Potrzebujemy:

  • kartkę z bloku technicznego ( lub gotową bazę),  kolorowy papier ( blok kolorowy lub wzorzysty papier ),  brystol
  • klej, nożyczki, linijkę
  • opcjonalnie dodatki do dekoracji

      Kartkę z bloku technicznego przycinamy na wymiar 27 x 13,5 cm. Powstały kawałek zginamy w połowie, uzyskując tym samym bazę o wymiarach 13,5  x 13,5 cm. Kolejno  wycinamy trzy kwadraty różniące się od siebie o 0,5 – 1 cm. W moim przypadku były to dokładnie dwa kolorowe o wymiarach 13 x13 cm, 11,5 x11.5 cm ( najmniejszy) oraz jeden biały, również wykonany z bloku technicznego  12,5 x12x5 cm. Na bazę nakleiłam kolejno kolorowy kwadrat, biały i znowu kolorowy, tym razem strzępiąc delikatnie jego brzegi za pomocą nożyczek.

P2221082_Fotor.jpg

      Tym samym po sklejeniu tych części jesteśmy w połowie pracy. Zostaje tylko ozdobić ją według gustu. Lubię napisy na kartkach, dlatego też wykorzystałam wydrukowany cytat. Elementem centralnym są kwiaty wykonane własnoręcznie. W tym przypadku najlepiej sprawdza się brystol. Na jego arkuszu narysowałam sześć kwiatów o średnicy około 5 cm, oraz cztery- 3 cm. Nie muszą być one identyczne, zawsze możecie wspomóc się szablonami dostępnymi w Internecie. Każdy z nich wycięłam i zwilżyłam wodą, a następnie delikatnie z użyciem dłoni zaczęłam  ugniatać. Potem ułożyłam wszystkie na miękkim podłożu. Jeśli nie macie  odpowiedniej maty możecie jak ja, wykorzystać kilkakrotnie złożony koc. Z pomocą okrągłego narzędzia należy delikatnie uciskać ich środki, dzięki czemu później kwiat wygląda naturalniej, a płatki lekko się unoszą. U mnie do tego celu służy druga strona ołówka. Jeśli nie macie takiego z zaokrąglonym końcem, śmiało możecie wbić w niego pinezkę. Efekt będzie podobny. Kwiaty pozostawiamy do wyschnięcia, a następnie sklejamy je. Moim dodałam środki i delikatnie potraktowałam płatki białą farbą. Na koniec przykleiłam dodatkowe elementy. W tym momencie możecie zakończyć swoją pracę, chyba że jak ja lubicie, kiedy dużo się dzieje. Poszalałam jeszcze trochę z farbą i brokatem, który znalazłam w kosmetycznych zasobach.

P2221084_Fotor.jpg

      Ostatecznie moja wersja kartki z myślą o kobietach prezentuje się jak powyżej. Zdecydowanie najwięcej czasu zajmuje przygotowanie kwiatów, ale ich tworzenie to według mnie bardzo relaksujące zajęcie. A ponieważ cardmaking staje się coraz  powszechniejszym zajęciem ciekawa jestem czy jest wśród Was ktoś, kto samodzielnie przygotowuje kartki?

                                                            Mariola Mazur

Skomentuj

