,, Ozdoba z papieru DIY”

                                       

 

    Ładne wnętrza i ciekawe detale cieszą się rosnącą popularnością. Marzy nam się wystrój rodem z katalogów, gdzie główne skrzypce grają nietuzinkowe dodatki. Szukanie inspiracji na stronach internetowych czy w sklepach może Was zachęcić do samodzielnego stworzenia  niebanalnych dodatków.

 

Jakiś czas temu instagrama zalała fala zdjęć  z wykorzystaniem metalowej przyjemnej dla oka konstrukcji. Na zakup w sklepie było już zwyczajnie za późno, a ja tak bardzo chciałam ją mieć. Szukałam rozwiązania tej sytuacji. Oczywiście mogłam postawić na konkurencyjną i znacznie droższą markę i zwyczajnie zakupić upragniony dodatek, ale nie lubię niepotrzebnie wyrzucać pieniędzy w błoto, podczas gdy w prosty sposób można przygotować coś podobnego w domowym zaciszu.

 

Do przygotowania potrzebujecie:

  • gazety
  • pistoletu /kleju na gorąco
  • klej lub taśma dwustronna
  • kawałka tektury
  • nóż do papieru , nożyczki
  • farby (opcjonalnie)

 

Na początku kolorową gazetę pozbawiamy okładek i rozrywamy na poszczególne strony. Każdą z nich zaczynając od rogu ciasno zwijamy na kształt rurki (papierowa wiklina), ostatni kawałek doklejamy do reszty za pomocą kleju do papieru lub taśmy dwustronnej. Ja przygotowałam na potrzeby tego projektu dokładnie 16 rurek o mniej więcej 25 cm  długości.

Ponieważ w głowie miałam już wizję ostateczną swojego projektu, na tym etapie zabrałam się za malowanie rurek farbą, ale równie dobrze możemy je zostawić takimi jakie są, wówczas całość będzie oryginalna.

W czasie gdy rurki schły, na jednej z kartek narysowałam kwadrat 15 x 15 cm , a następnie podzieliłam go liniami odmierzając po 5 cm  w pionie i poziomie. Następnie każdy z  narożnych kwadratów obcięłam wzdłuż  przekątnej. Dzięki temu uzyskałam ośmiokąt (za bazę może służyć dowolny kształt). Posłużył mi on jako szablon do odrysowania na tekturze (u mnie kawałek niepotrzebnego pudełka). Wycięłam kształt z kartonu i okleiłam go kolorowym papierem (równie dobrze można go później pomalować). Potem pocięłam rurki na różną długość i z pomocą kleju na gorąco mocowałam je do podstawy, a następnie jedne do drugich pnąc konstrukcję do góry. Jak widzicie robiłam to w dość przypadkowy sposób, ale jeśli komuś zależy na regularnym kształcie, również da się to zrobić. Równie dobrze można wykorzystać dobry klej do papieru zamiast tego na gorąco, ale czas schnięcia a tym samym wykonywania całości wydłuży się znacznie. Jeśli nie macie pistoletu do kleju na gorąco , możecie go delikatnie rozgrzewać np. nad płomieniem świecy.  Po sklejeniu całości miejsca łączenia rurek pomalowałam tą samą farbą , której użyłam wcześniej.

 

A całość prezentuje się następująco :

 

 

Mariola Mazur

 

Jedna uwaga do wpisu “,, Ozdoba z papieru DIY”

  1. Świetnie to wygląda 🙂 trafiłam tutaj szukając blogów o diy i nie żałuję. Taką ozdobę ma mi zrobić mąż z metalu tyle że troszk e mu schodzi… w międzyczasi wykorzystam Twój sposób i na pewno na trochę mi posłuży 🙂

    Polubienie

Skomentuj

