,,Recyclingowa świeczka”

                                     

  Świece- kiedyś wykorzystywane jako główne źródło światła, teraz stanowią w większości element dekoracyjny wnętrz. Nie tylko pięknie wyglądają, ale  dodatkowo przyjemnie pachną, a ich światło tworzy niepowtarzalny klimat.

 

Mają jednak małą wadę. Nie zawsze dają się wypalić do końca. Zwykle jest to problem związany ze zbyt wysoko umieszczonym knotem. Resztki ani nie prezentują się już ładnie, ani nie da się ich wykorzystać w takiej formie. Oczywiście można je wyrzucić, ale możemy też z ich pomocą stworzyć je na nowo. Mnie bardzo podobają się te z możliwością zamknięcia, tak, by kurz nie osiadał na powierzchni.

 

Do stworzenia świeczek z resztek nie potrzeba tak naprawdę nic prócz knota, wolnego naczynia, w którym umieścimy zawartość oraz pojemniczków do przygotowania kąpieli wodnej. Ja zebrałam resztki tealightów, pokruszyłam je i umieściłam w szklanym naczyniu nad garnkiem z gorącą wodą, by mogły się rozpuścić. Dodatkowo wzbogaciłam swoją mieszankę pigmentem (chcąc zmienić jej kolor) oraz dodałam kilka kropel olejku zapachowego. Jako opakowanie wykorzystałam pojemniczek po produkcie do włosów z którego usunęłam etykiety i pomalowałam go farbą do ścian, dodatkowo zdobiąc koronką. Knoty przykleiłam do dna pojemniczka za pomocą taśmy dwustronnej, chcąc uniknąć ich przesunięcia podczas wylewania gorącego wosku. Plusem takiej recyclingowej świecy jest to, że możecie ją ozdobić według własnego gustu i nawet jeśli nie wypali się do końca, zwyczajnie nie żal będzie jej wyrzucić.

 

Jak widzicie u mnie równie tanim nakładem powstały dwa pojemniczki z opakowań po kawie. A taki komplecik idealnie wpisuje się w nasze wnętrze. Ciekawa jestem czy Wy wykorzystujecie czasami opakowania po produktach do innych celów?

 

Mariola Mazur

Skomentuj

