,,Czy istnieje dieta cud?”

   Oglądając rozkładówki kolorowych czasopism, nasze oczy i umysły zmuszone są do obserwowania promowania bycia ,,fit’’. Panie z telewizyjnych reklam, na wybiegach, rewiach pokazują Nam, że w dzisiejszym świecie bycie szczupłym jest modne i dobre dla naszego zdrowia. Owszem, po części jest to prawdą. Wiele kobiet pragnie wyglądać jak te wszystkie chodzące piękności. Często przez to popadają w obsesję, stosując coraz bardziej drastyczne diety. Ale czy dieta ,,cud’’ w ogóle istnieje i jest to na pewno najlepsze rozwiązanie, by dojść do upragnionego celu?

mayo-6a5dab516a7b64aeb14b252d5a8a169a_9c195a

źródło: http://www.milionkobiet.pl/zdrowie/dieta-mayo-co-warto-o-niej-wiedziec,16129,1,a.html

Zagłębiając się w temacie diet, w dobie powszechnie dostępnego internetu, możemy odnaleźć masę ,,idealnych’’ diet. Począwszy od Dukana, a kończąc na diecie 800kcal. Kobiety idą ślepo w zaparte, katując się codziennie. Stosując tak drakońskie diety, absolutnie nie pomagają sobie. Owszem, może efekty po takich abstrakcyjnych ,,działaniach’’ są widoczne bardzo szybko, jednak nie prowadzą do niczego dobrego. Efekt jo-jo jak marzenie. I to się tyczy każdej diety, KAŻDEJ! A jak na tak wyniszczające efekty i ogromny szok, zareaguje Nasz organizm?

Ograniczając ilość kalorii w nieodpowiedni sposób, ,,odbierając’’ mu to, do czego był przyzwyczajony, siejemy w nim spustoszenie. Nie myślimy o konsekwencjach. Liczą się efekty. Jednak musimy pamiętać, że szybkie chudnięcie nie jest powodem do dumy. Obserwując innych ludzi, którzy wchodzą w świat diet, robi mi się słabo. Zwłaszcza kiedy słyszę, że dzięki nim schudły 10-20 kg w ciągu 2-3 miesięcy. Nie tędy droga!

Wydawać by się mogło wszystkim, że co ja tam wiem. NIC BARDZIEJ MYLNEGO! Mam za sobą długą drogę, by stać się lepszą wersją samej siebie. Będąc w ciąży przytyłam ok.28 kg. Po porodzie przez ponad 2,5 roku ,,bujałam’’ się z dodatkowymi kilogramami. Miałam problem, sama ze sobą. Zapisałam się na siłownię, prywatne treningi z personalnym trenerem, który przygotował dla mnie spersonalizowaną dietę. I co? Efekt marny- 3 kg na minusie przez rok. Byłam załamana. I wtedy postanowiłam ostatecznie- żadnych cudownych diet! Przeanalizowałam wszystko, co dotychczas się wydarzyło i stwierdziłam, że przede wszystkim czas na zmianę myślenia oraz sposobu odżywiania. Krok po kroku eliminowałam ze swojego życia to, co było najbardziej szkodliwe, a w zamian wprowadziłam zdrowe żywienie. I tak przez rok walki ze sobą, a także ze wszystkim dookoła, osiągnęłam to, co dla innych było niemożliwe. Dzięki zmianom w głowie i  żywieniu, schudłam 30 kg. Czy za szybko? Nie! Mało z Was wie, że prawidłowe chudnięcie, to spadek masy nie więcej niż 1 kg tygodniowo. Mój ubytek wynosił  2,5 kg miesięcznie. I to właśnie jest zdrowe odchudzanie. Obecnie utrzymuje wagę, a mój jadłospis nie jest tak nudny, jak w przypadku ukierunkowanych diet. Bo o to w tym wszystkim chodzi- stosując jakąkolwiek dietę, piszemy się na monotonię żywieniową. Organizm po jakimś czasie przyzwyczaja się, ,,nudzi’’ mu się. Stąd zatrzymanie spadku masy ciała i tkanki tłuszczowej. Dlatego potrzebujemy tak samo witamin,białka, tłuszczu czy węglowodanów. Bezsensowne jest tak nagłe ograniczanie jednego czy drugiego.

Ogranicz fast foody i inne rozpustne rzeczy, ale nigdy tego, czego potrzebujesz. Nie stosuj ,,cudownych’’ diet, bo takie nie istnieją. Kiedy wyjdziesz z diety i będziesz jeść tak, jak przedtem czeka Cię niemiła niespodzianka- efekt jo-jo. I cóż, że szybko schudniesz, jak po pewnym czasie wrócisz do dawnej wagi lub dostaniesz w ,,bonusie’’ kilka do kilkunastu kilogramów. Nie idź tą drogą! Zmień nastawienie, nawyki żywnościowe, zacznij się ruszać, a gwarantuje Ci, że za rok wszystkim opadną szczęki na Twój widok! Do dzieła! I pamiętaj- cudownych diet nie ma! Jest tylko racjonalne, zdrowe żywienie. Drogę do sukcesu rozpocznij w głowie.

Joanna Szac

Jedna uwaga do wpisu “,,Czy istnieje dieta cud?”

Skomentuj

