,, Stawiam na siebie! Co wyrzucić ze swojego jadłospisu, by wyglądać i czuć się o niebo lepiej?”

       Marzysz o szczupłej sylwetce, pięknej cerze i włosach? Jednak czy zdajesz sobie sprawę, że aby to osiągnąć, musisz ,,przestawić” się na zdrowy tryb żywienia? Tydzień temu napisałam artykuł o tematyce diet – https://wartowiedziecwiecej.wordpress.com/2017/04/13/czy-istnieje-dieta-cud/

Dzisiaj postanowiłam pójść za ciosem i opisać, co warto zmienić, by nasz organizm nie ucierpiał, ale miał zapewnione wszystko, czego potrzebuje.

 

Na początek musisz pamiętać, że każdy ma inny organizm i nie na wszystkich będzie działać to samo. Bardzo ważne jest to, że osoby, które chorują powinny zmiany swojego żywienia skonsultować z lekarzem. Nie zawsze jest tak, że będzie wolno jeść to, co inni.  Warto by każdy zainwestował w podstawę zmiany- pozytywne myślenie. Nasza głowa steruje całym naszym organizmem. W głównej mierze nasze podejście do życia, świata i innych odpowiada za powodzenia i niepowodzenia. Jeśli nie zaczniemy od zmiany tego, na nic wszelkie starania. Kiedy już uda Nam się zostać mocną jednostką, przejdźmy do kolejnych zmian- nawyków żywieniowych.

 

źródło: http://www.myhealthystyle.pl/2015/11/tygodniowe-menu-1500-kcal-jadospis-i.html

 

Po pierwsze- musimy pamiętać,  że wszystko, co jemy ma wpływ na nasz wygląd. Jeśli żywimy się w głównej mierze fast foodami, słodyczami, nie oczekujmy, iż nasza cera i włosy będą nieskazitelne. Picie kolorowych, często gazowanych napojów, alkoholu i  spożywanie innych używek wprowadza nasz organizm w czarną otchłań problemów zdrowotnych. Wątroba, żołądek, woreczek żółciowy- zdecydowanie cierpią najbardziej. Dlatego warto ze swojej tabeli żywienia definitywnie wykreślić:

 

  • fast foody
  • słodycze
  • napoje gazowane
  • ,,pseudo” soki
  • kawę
  • mocną herbatę
  • alkohol
  • papierosy
  • nadmierną ilość soli
  • chipsy

 

Tak przedstawia się główna lista sprawców naszej otyłości i problemów z układem pokarmowym, cerą, włosami, zębami. A więc w co warto wzbogacić swoje jedzenie? Bardzo korzystnie na Nas wpłynie spożywanie potraw gotowanych na parze, z dodatkiem ziół. Również ich picie wspomoże Nasz organizm ( mięta, rumianek, czystek) . Dobrze jest też spożywać więcej warzyw, owoców oraz sięgać po pełnowartościowe produkty zbożowe.

 

Przykłady ziół, które można dodawać do potraw, a które są naturalnymi wspomagaczami w spalaniu tłuszczu i usprawniają metabolizm :

 

  • kurkuma
  • imbir
  • pieprz cayenne
  • zioła prowansalskie
  • mięta
  • czarny pieprz
  • rozmaryn
  • czosnek

 

W naszym zdrowym odżywianiu wspomogą Nas też następujące warzywa i owoce:

 

  • truskawki
  • banany
  • pomarańcze
  • cytryny
  • arbuzy
  • grejfruty
  • mango
  • kokosy
  • pomidory
  • ogórki
  • wszelkie rodzaje sałat
  • kiszonki
  • marchew
  • pietruszka
  • seler
  • papryka
  • migdały
  • orzechy
  • avocado
  • czerwone buraki
  • bataty
  • koper

 

Pamiętajmy też, aby starać się mniej smażyć, a więcej gotować. Jeśli wybieracie mięso- stawiajcie na różnorodność. Nie musicie do końca rezygnować z ziemniaków czy ryżu. Tłuszcz typu olej, zamieńcie na smalec bądź olej kokosowy. Starajcie się ograniczyć trochę nabiał, sztuczne wędliny, białe pieczywo i zwracajcie uwagę na skład tego, co kupujecie.

Jedno jest pewne- niech Wasze talerze będą barwne, niech gości na nich wszystko, co zdrowe. Nie serwujcie sobie non stop tego samego, bo organizm w końcu znudzi się i dalsze efekty będą marne. Idźcie do przodu z pozytywnym nastawieniem! Zamieńcie ,,może’’ na ,,mogę”, ,,zrobię to”! Bawcie się smakiem tak, jak życiem.

Joanna Szac

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s