„Sport na zdrowie”

 

Choć ostatnio zrobiła się moda na zdrowe odżywianie, uprawianie sportu czy bycie po prostu fit, wiele osób nie docenia korzyści płynących z tego, jakie daje nam regularna aktywność fizyczna. Znane wszystkim powiedzenie „sport to zdrowie” nie wzięło się znikąd. Oczywiście chodzi o zdrowy ruch, a nie o zawodowe uprawianie sportu, które niesie za sobą ryzyko licznych kontuzji czy problemów wynikających ze zbytniej „eksploatacji” niektórych części ciała.

Nie ćwiczysz? Zacznij. Na pozytywne efekty nie będziesz czekać długo. Aktywność fizyczna pomaga poprawić kondycję, utrzymać właściwą wagę oraz poziom cukru we krwi, zachować siłę mięśni stabilizującą stawy oraz kręgosłup, zwiększa odporność organizmu, polepsza samopoczucie, zapobiega chorobom cywilizacyjnym, np. cukrzycy czy chorobom serca, ponieważ ćwiczące osoby nieco lepiej się odżywiają, wypalają mniej papierosów, co wpływa bardzo korzystnie na układ krążenia. Wysportowane osoby lepiej i łagodniej znoszą choroby oraz szybciej przechodzą rekonwalescencje.

Sport pomaga również rozładować negatywny stres, jest zatem doskonałą opcją dla osób pracujących „na wysokich obrotach”.

Mało?

Regularne uprawianie sportu przyczynia się nie tylko do naszego lepszego samopoczucia, zdrowia i wyglądu „tu i teraz”, ale również niesie ogromne korzyści w przyszłości – łagodzi proces starzenia się, zarówno fizycznego jak i psychicznego. Dzięki regularnemu podejmowaniu aktywności fizycznej nasze ciało ma szanse zachować jako taką sprawność i przede wszystkim zapewnić samodzielność w wykonywaniu podstawowych czynności w podeszłym wieku.

Sport ma być przyjemnością, więc należy decydować się na taki, który po prostu lubimy. Jeśli na myśl o bieganiu robi nam się słabo, a wizyta na siłowni jest stresująca, wybierzmy rower, grę w siatkówkę ze znajomymi albo zwyczajnie – długi spacer. Wybór jest ogromny, zaczynając od sportów zespołowych, przez takie, które możemy uprawiać tylko w specjalnie przeznaczonych do tego miejscach, po takie, które możemy sami, nawet w domu. Dobrze jest ruszać się codziennie, a minimum, jakie polecają różni specjaliści (lekarze, dietetyce czy trenerzy) to 3 razy w tygodniu przez około godzinę.

Ania Heben

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s